lørdag 1. november 2008

Ting 12











Nå som høsten virkelig har vist seg fram har jeg brukt tiden til å lese og prøve meg fram på del.icio.



Jeg lurte på begrepene bookmarks og tags om de var de samme. Brukte litt tid og fant "nøkkelen".



Søkte på roser. Der fikk jeg mange treff. Gikk litt dypere inn i søket og kikket på 2 brukere av tagen roser. For hver bruker fikk jeg se de taggene de brukte i nedre kant av siden deres.




Egentlig ganske ok. Kan se for meg å bruke det både her hjemme og i biblioteket.



Kikket på Buskerud Fylkesbiblioteks Bookmarks. Fant taggene de brukte, pluss bokmerkene. Kikket også på de forskjellige brukere av felles tager med bibloteket. Greit å orientere seg på siden.


Brukte en del tid på adressen nedenfor.




http://media.libsyn.com/media/ottergroup/Learning_2.0_and_Del.icio.us.mov




Vanskelig for meg å bli klok... Skulle ønskesiden var oversatt til norsk.

1 kommentar:

Marianne W. sa...

Ting 12 er notert! :-)
Hilsen Marianne