fredag 21. november 2008

ting 23













Ja, så starter jeg på siste oppgave med et solsikkesmil og et smil i ansiktet mitt. Er i mål!


Det morsomste med kurset var nok bilder. Det er noe som kan brukes i biblioteksammenheng og privat.

Om programmet har hatt innvirkning på mine læringsmål er ikke godt å si. Hadde ikke noen formening om hvor kurset førte hen da jeg startet.



I ettertid ser jeg at oppgavene jeg har jobbet med har gitt meg større forståelse av nettet som arbeidsredskap.


Selvfølgelig er lysten til å lære mere tilstede, men under andre premisser enn det jeg har hatt med 23 ting.

Det er jo alltid slik at dess mere du lærer, dess mere finner du ut at du ikke kan. Med andre ord, en bomerang. Jo, ett nytt kurs vil være aktuelt.


Kursopplegget var bra med hensyn til rask tilbakemelding og veilednig når jeg sto fast.


Mindre bra var at mine datakunnskaper ikke holdt mål for å løse oppgaver. "Gammelt" datakort og jobb med data i bibliotek i ti år, ble for dårlig som ballast. Med dette som bakgrunn vil jeg sette et veldng stort spørsmålsteng ved innbydelsen til kurset. Det ble opplyst en innsats på 15 min. daglig for å løse oppgavene. Tror ikke jeg er alene som ble tatt på sengen her.




1 kommentar:

lene sa...

gratulerer med vel overstått:-) jeg er veldig imponert over innsatsen!! og takk for konstruktive tilbakemeldinger. Når det gjelder opplysnignen om at kurset krevede 15 min jobbing hver dag, var dette noe vi raskt måtte dementere! opplysnignene fikk fra de som har laget kurset - de har nå endret på denne informasjonen;-) vi sees på siste samling:-)